سونی بالاخره پشتیبانی از پلتفرم PlayStation Mobile خود را قطع می‌کند

چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
سونی اعلام کرده که از این پس از PlayStation Mobile روی دستگاه‌هایی که از اندروید  4.4.3 یا جدیدتر بهره می‌برند پشتیبانی نخواهد کرد و برخی ویژگی‌ها نظیر دسترسی به فروشگاه و دانلود مجدد محتوا ممکن است به درستی کار نکنند. از این پس سونی تنها به پشتیبانی از دستگاه‌هایی خواهد پرداخت که از نسخه 4.4.2 کیت‌کت یا قدیمی تر اندروید استفاده می‌کنند.
تبلیغات

 PlayStation Mobile سرویسی است که امکان دانلود محتوا و اجرای بازی‌های مربوط به کنسول پلی استیشن را  روی دستگاه‌های سازگار و مورد تأیید سونی نظیر کل خانواده‌ی خودی گوشی‌های هوشمند Xperia و نیز برخی دستگاه‌های HTC فراهم می‌کند. سونی برای محبوب کردن این سرویس حتی هزینه‌ی انتشار را نیز که موجب می‌شد برخی توسعه‌دهندگان قادر نباشند عنوان‌های خود را بر بستر PlayStation Mobile عرضه کنند حذف کرده بود. این سرویس از سال ۲۰۱۱ تاکنون موفقیت چندانی کسب نکرده و نتوانسته بود تحولی در بازی بر بستر پلتفرم اندروید ایجاد کند. بنابراین جای تعجبی نخواهد داشت اگر ژاپنی‌ها تصمیم به قطع ادامه‌ی پشتیبانی از آن بگیرند.

اگرچه ممکن است این اقدام که در راستای پایان پشتیبانی از این سرویس انجام شده برای عده‌ای ناخوشایند باشد، ولی چندان حرکت غیرمنتظره‌ای نبود. سونی درحال‌حاضر مشغول آماده‌ سازی سرویس PlayStation Now خود بوده و احتمالا این مسئله تأثیر مهمی بر رها کردن سرویس PlayStation Mobile توسط این کمپانی ژاپنی داشته است. PlayStation Now که یک سرویس اجرای بازی‌ها بر بستر کلاد است در نمایشگاه CES 2014 به‌صورت پیش‌نمایش در معرض دید عمومی قرار گرفت و انتظار می‌رود در تابستان جاری به‌صورت رسمی دردسترس قرار گیرد.

سونی اعلام کرده که به توسعه‌دهندگان کمک خواهد کرد بجای ارائه‌ی محتوا بر بستر PlayStation Mobile به تولید محتوا برای PS Vita و Vita TV بپردازند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات