اریک اشمیت: شعار «شیطان نباش»، احمقانه‌ترین شعاری که در کل تاریخ بیان شده است!

سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
مطالعه 3 دقیقه
بله، درست شنیدید! این جمله از دهان رئیس هیئت مدیره فعلی گوگل خارج شده است. او با بیان این جمله رسما شعاری که گوگل سالها طبق آن عمل می‌کرد و آن‌را با افتخار به دنیا می‌گفت را نابود کرد و به همگان اعلام کرد که "شیطان نباش" شعاری است احمقانه! در ادامه با ما در بررسی این جمله عجیب و غیر قابل باور و همچنین جملات عجیب و غریب دیگر، از زبان بالاترین مقام اجرایی غول جستجوی جهان، همراه باشید.
تبلیغات

اریک اشمیت، مدیرعامل سابق و رئیس هیئت مدیره فعلی کمپانی گوگل که در یک نمایش هفتگی به نام "Wait Wait... Don't Tell Me! " شرکت کرده بود در مورد موضوعات جسته و گریخته درباره گوگل و همچنین معرفی کتاب جدیدش صحبت کرد. او در طی این نمایش موارد جالبی را مطرح نمود، که برای نمونه می‌توان به این موضوع اشاره کرد که وی به راحتی می‌تواند ایمیل هرکسی در دنیا که از سرویس پست الکترونیکی معروف گوگل یعنی جیمیل استفاده می‌کند را بدون دردسر بخواند.

حتما در جریان هستید که شرکت گوگل در آبان ماه سال گذشته میلادی گزارش شفافیت گوگل را منتشر شد و در آن اشاره کرد که دولت‌های جهان درخواست‌های خود مبنی بر در اختیار داشتن اطلاعات شخصی افراد از جمله پست الکترونیکی را افزایش داده‌اند، اما دیگر توضیح نداده بود که آیا این شرکت این کار را می‌کند یا خیر؟!. بگذریم، در خلال برنامه، «پیتر سگل» از اشمیت پرسید که: «به راستی گوگل چقدر در باره کاربران خود می‌داند؟» و اشمیت به طرز شیطنت آمیزی در جواب گفت که: «ما هر اندازه که کاربر به ما اجازه بدهد اطلاعات کسب می‌کنیم (یعنی هر اندازه که شما بر روی سرویس‌های گوگل اطلاعات می‌گذارید و یا بر روی مثلا گوگل پلاس متنی را پست می‌کنید.» در ادامه مجری برنامه از وی پرسید: «آیا گوگل می‌تواند به اطلاعات جیمیل کاربران دسترسی داشته باشد؟» و اشمیت در پاسخ گفت: «قطعا می‌توانیم چنین کاری بکنیم ولی اگر برای مثال من این کار را بکنم بدون شک اخراج خواهم شد و محکوم به مرگ می‌شوم (البته محکوم به مرگ شدن را به شوخی بیان کرد).»

در ادامه اشمیت گفت: «شعار گوگل یعنی "شیطان نباش" (Don’t be evil) احمقانه‌ترین شعار در کل تاریخ است البته نه آن‌طوری که ممکن است دیگران برداشت کنند.» دلیل اینکه او این شعار را احمقانه می‌داند این است که این شعار آ‌ن‌طور که باید و شاید گویا نیست. به گفته وی: «تعریف کاملی از کلمه شیطان وجود ندارد و گوگل در واقع نمی‌داند که شیطان واقعی کیست و در اصل به چه معنی است.

در طی این جلسه آن‌دو در مورد جدیدترین محصول شرکت یعنی عینک گوگل نیز بحث کردند و در جایی، «پیتر سگل» پرسید: «براستی کاربران چرا باید از عینک گوگل استفاده کنند؟» و اشمیت در پاسخ گفت: «خود ما هم دقیقا نمی‌دانیم!» به گفته وی در این شرایط موفقیت عینک گوگل در گرو تلاش توسعه دهندگان می‌باشد تا با تولید نرم‌افزارهای کاربردی بیشتر و بهتر، کاربرد این محصول را هر چه بیشتر کنند. به گفته وی: «بهتر است در بعضی از مکانها از عینک گوگل استفاده شود و در بعضی از مکانها خیر» اشاره اشمیت به ممنوع شدن استفاده عینک گوگل در بسیاری از مکان‌ها بود که به دلایل قانونی نمی‌شود از این محصول در آن‌ اماکن استفاده کرد. به هر حال امیدواریم در کنفرانس هفته آینده گوگل، Google I/O 2013 اطلاعات بیشتری از محصولات، خدمات و ایده‌های این شرکت بزرگ به دست آوریم چرا که با این تفاسیر به نظر حق طبیعی ماست در شرایطی که گوگل تقریبا همه چیز ما را می‌داند ما هم لااقل کمی از گوگل بدانیم.

نظر شما در مورد سخنان اریک اشمیت چیست؟ بیان این جملات آن هم به طور علنی و کاملا واضح چه نتایجی برای گوگل در بر خواهد داشت؟ منتظر نظرات شما هستیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات