فاکس‌کان برای پاسخگویی به تولید بالای آیفون 6 از ربات‌ها کمک می‌گیرد

دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد شرکت فاکس‌کان که بعنوان اصلی‌ترین تولیدکننده چینی گوشی‌های آیفون اپل شناخته می‌شود، با توجه به پیش‌بینی تقاضای بالای آیفون 6، از ربات‌ها برای پاسخگویی به این میزان تقاضا در فرآیند تولید خود استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

شرکت فاکس‌کان برای پاسخ به حجم بالای تقاضای آیفون 6، در نظر دارد تا از 10,000 ربات در خط مونتاژ خود برای افزایش تولید این گوشی استفاده نماید. فاکس‌کان در حال حاضر در مرحله تست نهایی این ربات‌ها قرار دارد.

انتظار می‌رود هر یک از این ربات‌ها قادر باشند تا به تنهایی 30,000 گوشی هوشمند در سال تولید نمایند بنابراین در صورتی که با تمام ظرفیت کار کنند، می‌توان انتظار رقم اعجاب‌انگیز 300 میلیون دستگاه در سال را داشت.  اگرچه هرکدام از این ربات‌ها هزینه‌ای معادل 20 تا 25 هزار دلار را بر دوش فاکس‌کان گذاشته‌اند ولی با توجه به این که حدود 1.2 میلیون نفر در شرکت‌های مختلف تحت مالکیت فاکس‌کان مشغول به کار هستند، استفاده از این ربات‌ها صرفه‌جویی عمده‌ای در هزینه‌های اضافه‌کاری، مسکن و توقفات خط تولید این شرکت به همراه دارد. همچنین فقط فاکس‌کان از این ربات‌ها  استفاده خواهد کرد و به سایر تولیدکنندگان فروخته نمی‌شوند.

foxconn-121016

البته هنوز بطور دقیق مشخص نیست که با ورود این ربات‌ها به جریان تولید، سرنوشت نیروهای انسانی شاغل در این بخش چه خواهد شد. اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر اقدام شرکت فاکس‌کان برای استخدام 100,000 نفر برای پاسخگویی به حجم بالای تولید آیفون 6 شنیده بودیم، حالا به نظر می‌رسد آیفون 6 اولین گوشی هوشمندی است که از فاکس‌بات‌ها برای تولید آن استفاده می‌شود.

طبق شایعات مطرح شده آیفون 6 اواخر شهریور ماه معرفی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات