Nuance‌ را بشناسیم؛ چرا سامسونگ درصدد خرید این کمپانی است؟

سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ارتباطی Nuance یک شرکت چند ملیتی است که در سال 1992 بنیان نهاده شده است. این کمپانی در زمینه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزارهای تشخیص صدا و یادگیری ماشین به فعالیت می‌پردازد و از جمله‌ی مشتریان آن می‌توان به سامسونگ و اپل اشاره کرد. شنیده‌ها حکایت از این دارد که سامسونگ درصدد خرید این کمپانی است. با ما همراه باشید تا با Nuance آشنا شده و به‌دلایل فروش آن پی ببرید.
تبلیغات

Nuance یک کمپانی چند ملیتی کهنه‌کار در زمینه‌ی نرم‌افزار است که یکی از زیرشاخه‌های کمپانی زیراکس بوده و پس از تصاحب توسط Scansoft، نام خود را به این کمپانی سپرده است. این کمپانی هم‌اکنون در زمینه‌ی توسعه‌ی سیستم‌های تشخیص گفتار، تلفن‌های گویا، سیستم‌های هوشمند کنترل نسخه‌های پزشکی، شناسایی متون از روی تصاویر و شماری دیگر از فعالیت‌های مرتبط با یادگیری ماشین فعالیت می‌کند. همچنین بخشی از فعالیت‌های این کمپانی در همکاری با آژانس‌های دولتی و نظامی متمرکز شده است. براساس یک تحقیق که نتایج آن در سال 2011 منتشر شده و هیچ‌گاه تایید نشد، دستیار صوتی آیفون 4S از سوی سرورهای این کمپانی پشتیبانی شده است.

اخیراً اخباری منتشر شده  که نشان از مذاکره‌ی این کمپانی با متقاضیانی دارد که علاقه‌ی خود را مبنی بر خرید این کمپانی اظهار کرده‌اند. شنیده‌ها حکایت از این دارد که این کمپانی اخیراً گفتگوهایی را با سامسونگ به‌انجام رسانده است. هنوز مشخص نیست که این گفتگوها در کجا انجام پذیرفته است، اما گمانه‌ها از این نکته پرده برداشته‌اند که نخستین روزهای سال جاری میلادی، بخشی از مذاکرات صورت گرفته است.

همانطور که گفتیم، Nuance فناوری مربوط به تشخیص گفتار را در پلتفرم‌هایی چون تلفن‌های‌هوشمند، تلویزیون‌ها و ابزار‌های مسیریابی GPS توسعه می‌دهد. شهریور ماه سال گذشته، این کمپانی اعلام کرد که با توجه به استفاده از فناوری‌های تشخیص گفتار خود در گوشی‌ها، تلویزیون‌ها و تبلت‌های سامسونگ، احتمال دارد تا شاهد بکارگیری آن در ابزار‌های پوشیدنی سامسونگ نیز باشیم. لازم به ذکر است که این فناوری در سیری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیش از اعلام انجام این مذاکرات توسط وال‌استریت‌ژورنال، ارزش بازار Nuance که شامل ارزش روز و متعارف سهام این کمپانی است، برابر 5.5‌ میلیارد دلار بود؛ حال آنکه پس از اعلام خبر مذاکرات، سهام Nuance شاهد افزایش در بازار بورس بود.

 شاید خالی از لطف نباشد تا بدانید که کارل آیکان که از جمله‌ی بزرگ‌ترین سهام‌داران کمپانی اپل است، در حدود 19 درصد از سهام Nuance راتا ۳۱ مارسبراساس مدارک موجود در اختیار دارد.

 علاوه بر سامسونگ و اپل، Nuance کمپانی‌های دیگری را نیز در لیست مشتریان خود دارد که می‌توان به کمپانی‌های دایملر، نینتندو و پاناسونیک اشاره کرد. این کمپانی در آخرین گزارش مالی سال گذشته‌ی میلادی خبر از درآمدی 1.86 میلیارد دلاری داد. اولین بازار بزرگ خدمات ارائه شده توسط Nuance نرم‌افزارهای مرتبط با سلامتی است که در ثبت فاکتورهای سلامتی پزشکان را یاری می‌کند. دومین سرویس پرطرفدار این کمپانی، در زمینه‌ی ابزار‌های قابل حمل، خودروها و سایر ابزارها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات