با کیبورد حسگر حرکتی مایکروسافت، صفحات لمسی را فراموش کنید

پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
امروزه به‌راحتی می‌توان از طریق صفحات چند لمسی یا حسگرهای حرکتی، دستورات را به کامپیوترهای شخصی ارسال کرد؛ اما خیلی ساده نیست که همواره دست‌های خود را برای انجام کارهای ساده بالا نگاه داریم. حال مایکروسافت یک صفحه کلید مفهومی به نام Type-Hover-Swipe keyboard را طراحی کرده است که به شکل خلاقانه‌ای ژست‌های حرکتی را به کامپیوتر منتقل می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت با قرار دادن سنسورهای مادون قرمز که بین شیارهای کیبورد قرار داده است، به شما اجازه می‌دهد تا ژست‌های لمسی/حرکتی را راحت‌تر و طبیعی‌تر تجربه کنید. در حالیکه دقت این فناوری از رزولوشن پاییی برخوردار است ( تنها ۶۴ پیکسل از هر داده)، به اندازه کافی دقیق و سریع است که بتواند دستورات پیشرفته را نیز دریافت کند. همچنین می‌توان از دستان به عنوان فرمان استفاده کرد و در بازی‌های اتومبیل رانی از آن‌ بهره برد.

در واقع شما برای ارسال ژست‌های حرکتی نیازی نیست تا بر روی بخش خاصی از صفحه کلید، ژست مربوطه را انجام دهید. سنسورهای مادون قرمز از شیار تمام کلیدها به بیرون می‌تابند و از این رو تمام بخش‌های صفحه کلید قادر به دریافت ژست‌های حرکتی است. از طرفی برای ارسال این ژست‌ها نیازی نیست تا دست خود را از روی صفحه کلید بردارید یا به مدت زیادی بالا نگاه دارید.

در حال حاضر هیچ اطلاعی از زمان تولید این محصول در دسترس نیست، مایکروسافت اذعان داشته که این فناوری در این مرحله به اندازه کافی دقیق نیست. هرچند که طرح مفهومی کاربردی می‌تواند از عهده اکثر نیازهای ابتدایی برآید. از آنجایی که این حسگرها قادرند تا حرکات دستان شما را دقیقا دنبال کنند، می‌توان از آن‌ها برای تاچ پدهای لمسی نیز استفاده کرد. در برخی از موقعیت‌ها حتی شاید نیازی به صفحات چند لمسی نباشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات