گوگل نسخه دسکتاپ سرویس Google Now را برای کاربران مرورگر کروم ارائه کرد

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
هم‌اکنون کاربران مرورگر کروم در سیستم‌عامل ویندوز، مک و کروک‌بوک می‌توانند از Google Now‌ در مرورگر خود استفاده کنند. از‌این رو گوگل با جمع‌آوری اطلاعاتی در مورد عادات زندگی شما که در اینترنت از طریق جستجوهای انجام شده و ایمیل‌های شما کسب کرده است، بهترین پیشنهادات را این بار از طریق مرورگر کروم در اختیار شما قرار خواهد داد.
تبلیغات

گوگل ابتدا سرویس Google Now‌ را در اندروید در اختیار کاربران قرار داد. سپس این سرویس برای کاربران ابزار‌های اپلی نیز منتشر شد و هم‌اکنون شاهد عرضه‌ی این سروس برای کاربران کامپیوترهای شخصی هستیم.

در حال حاضر گوگل این سرویس را در مرورگر تحت دسکتاپ خود در زبان انگلیسی ارائه داده است؛ اما بنابر ادعای غول جستجو، این امکان بزودی در سایر زبان‌ها نیز ارائه خواهد شد.

GoogleNowInt

اعلانیه‌های نمایش داده شده، اطلاعاتی را در مورد وضعیت آب و هوا، نتایج رقابت‌های ورزشی، اطلاعات ترافیکی و یادآوری موارد تقویمی به شما در قالب کارت‌هایی نمایش خواهد داد.

گوگل اعلام کرده است که در حال حاضر برخی از اعلانیه‌ها براساس اطلاعات دریافت شده از تلفن‌هوشمند شما نمایش داده خواهد شد. یعنی در نسخه‌ی دسکتاپ، مجموعه‌ای از اعلانیه‌ها نمایش داده خواهد شد که نمایش آن در تلفن‌هوشمند شما امکان‌پذیر است. این بدین معناست که در صورتی که نیازمند ترجمه‌ی لغت یا تبدیل واحد پول باشید، این سرویس در دسکتاپ قادر به پاسخگویی به نیاز شما نیست؛ چراکه سرویس برای کاربرانی فعال است که از این سرویس در تلفن‌های‌هوشمند استفاده می‌کنند.

این سرویس هنوز در نسخه‌ی بتا قرار دارد؛ از‌این‌رو در صورتی که بازخورد مناسبی از سوی کاربران دریافت شود، مطمئناً شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی آن در آینده‌ی نزدیک خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات