6 موردی که در CES 2014 انتظار بازدیدکنندگان را می‌کشد

پنج‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
نمایشگاه کالاهای الکترونیکب مصرفی (CES)، همه ساله در شهر لاس وگاس ایالات متحده برگزار می‌شود و هر بار، کوهی از محصولات جدید، نوآوری‌های خلاقانه و شرکت‌های نوظهور را به دنیای فناوری معرفی می‌کند. اما امسال باید منتظر چه چیزهایی باشیم؟
تبلیغات

در بدو ورود به سالن نمایشگاه، خود را احاطه شده با دنیایی از وسایل الکترونیکی ریز و درشت می‌یابید که 80 درصدشان به نمایشگرهای پرنور مزین شده‌اند. تولیدکنندگان سخت افزار و نرم افزار، از سراسر دنیا حاصل یک یا چند سال کوشش و تجربه خود را می‌آورند تا در معرض دید عموم و سرمایه گذاران بالقوه قرار دهند. و باور کنید یا نه، جذابیت‌های این رویداد بین المللی را به هیچ وجه نمی‌توان محدود به محصولات سامسونگ، سونی و یا دیگر بزرگان صاحب نام دانست.اما حالا که تنها چند صباحی با آغاز به کار CES 2014 فاصله داریم، باید خود را منتظر چه چیزهایی نگه داریم؟

1-سامسونگ و ال‌جی با شعارهای «اولین در جهان» و «بزرگ‌ترین در جهان» کار خود را شروع خواهند کرد

این دو شرکت، آغازگران این بازی نیستند، اما به بهترین شکل آنرا به تعالی رسانده‌اند. در ابتدا شاهد رقابتی تلخ و کینه توزانه میان ال‌جی و سامسونگ بودیم، اما آرام آرام روابط میان دو شرکت رو به بهبودی رفت و حالا آثار این موضوع در محصولات هر دو کرد پیدا کرده است.

ال‌جی، با رونمایی از تلفن هوشمند جی 2، تصویری درخشان از خود نشان داده و و عظمت حجم تولیدات و تبلیغات سامسونگ هم بر کسی پوشیده نیست. احتمالا معرفی نمایشگرهای غول پیکر، مثلا یک تلویزیون 105 اینچی از نوع OLED و با رزولوشن 8K، از اولین گام‌های این دو بر فرش قرمز لاس وگاس خواهد بود.

اینترنت اشیا هنوز در میان عامه کاربران، مفهومی شناخته شده نیست و توصیفش در قالب کلمات سخت است. بهتر است منتظر بمانیم تا استفاده عملی و البته کاربردی از آنرا در سال‌های آینده شاهد باشیم؛ انقلابی که شروعش CES امسال است.

اینترنت یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین اختراعات بشریت از ابتدای تاریخ است و بر تمامی جنبه‌های زندگی ما نفوذ کرده است. با آمدن اینترنت اشیا، احتمالا شیوه‌ی زندگی همه‌ی کاربران آن نیز به طور عجیبی دگرگون می‌شود.

3-رونمایی از نسل جدید هدفون‌ها

باید از کمپانی بیتس و موسس مبتکرش متشکر باشیم که فناوری ساخت هدفون‌ها تا این حد پیشرفت داشته و استفاده از آنها تا این میزان شاهد شر بوده است.

اما تکنولوژی مانند یک جریان تندرو، همواره در حال حرکت و پیشروی است و با توجه به محبوبیت بی‌سابقه‌ی موسیقی در میان اقشار و سنین گوناگون، باید انتظار داشت تا صنعت ساخت ابزارآلات مرتبط با موسیقی، چه در بعد تولید و چه در بعد مصرف، به طور موثری پیشرفت کند.

4-نمایشگرهای پلاسما دوباره روی کار می‌آیند

پلاسما ارزان و به صرفه است، از فناوری سه بعدی پشتیبانی می‌کند و کیفیت خوبی هم دارد. جایش واقعا خالی است نه؟!

5-باز هم تلویزیون های Ultra HD

امروزه مردم پهنای باند 100 مگابیت بر ثانیه‌ای خریداری می‌کنند تا بتوانند ویدیوهای 4K را با خیالت راحت به تماشا بنشینند، اما اگر ابزار باکیفیت و مقرون به صرفه‌ی این کار، یعنی تلویزیون‌های Ultra HD به سادگی در دسترسشان قرار نداشته باشد، پس فایده این کار چیست؟

6-OLED همه جا را فرا می‌گیرد

پنل‌های OLED واقعا بی‌نظیرند. کیفیت بالا، تنوع در انداره‌ و قیمت ارزان‌تر نسبت به رقبا. حتی امکان ساخت نمایشگر‌های منعطف هم با استفاده از این فناوری فراهم شده است.

مطمئنا CES امسال پر از محصولات شگفتی ساز و انقلابی خواهد بود، پس حتما اخبار آن‌را از طریق صفحه‌ی اختصاصی آن در زومیت «zoomit.ir/ces/» دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات