سامسونگ درباره اتهام تقلب برای کسب امتیاز بالاتر در بنچمارک‌ها بیانیه داد

چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
در کمتر از یک روز پس از مشخص شدن افزایش موقت سرعت کلاک GPU پردازنده Octa گلکسی اس 4 در نرم افزارهای بنچمارک، برای کسب امتیاز بیشتر، سامسونگ رسما بیانیه‌ای را منتشر نموده و درباره دلیل تغییر فرکانس پردازنده گرافیکی در شرایط مختلف صحبت کرده‌ است.
تبلیغات

متن بیانیه سامسونگ:

در شرایط عادی، تلفن گلکسی اس 4 به شکلی طراحی شده است تا امکان دسترسی به حداکثر فرکانس GPU یعنی 533 مگاهرتز را داشته باشد؛ با این وجود حداکثر فرکانس GPU برای برخی از بازی‌ها روی 480 مگاهرتز تنظیم شده تا زمانی که برای مدت طولانی در حالت تمام صفحه اجرا می‌شوند، بار اضافی برروی پردازنده گذاشته نشود. این در حالی است که حداکثر فرکانس GPU که 533 مگاهرتز است برای بسیاری از اپیکیشن‌ها که در حالت تمام صفحه اجرا می‌شوند همچون S Browser, Gallery, Camera, Video Player و برخی از نرم افزارهای بنچمارک، در دسترس است.حداکثر فرکانس GPU در گلکسی اس 4 در شرایط مختلف، متفاوت است تا تجربه کاربری بهینه به کاربران ارائه شود. این کار برای افزایش امتیاز در نرم افزارهای بنچمارک انجام نشده است.ما همچنان خود را متعهد به ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن به مشتریان خود می‌دانیم.

همانطور که در مطلب قبلی اشاره کردیم کدی که سامسونگ برای افزایش فرکانس GPU در نظر گرفته مشخصا به نرم افزارهای معروف بنچمارک همچون AnTuTu, GLBenchmark و Quadrant اشاره دارد، موردی که سامسونگ در بیانه خود به طور شفاف به آن نپرداخته است.

در نهایت شواهد نشان می‌دهند که سامسونگ سعی در بهبود غیرمنطقی امتیاز گلکسی اس 4 در نرم افزارهای بنچمارک داشته است، اما این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که بنچمارک‌ها تنها یک معیار مقایسه هستند و اختلاف 10 درصدی در امتیاز آنها تاثیری در تجربه کاربری ندارد پس اگر از تلفن S4 خود لذت می‌برید، بنچمارک‌ها را فراموش کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات