تایید شد: یاهو با پرداخت 1.1 میلیارد دلار صاحب Tumblr می‌شود

دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
هیئت مدیره یاهو خرید پرهزینه سرویس بلاگینگ Tumblr را تایید نموده و مبلغ توافق را نیز 1.1 میلیارد دلار پول نقد اعلام کرده است. هنوز دقیقا مشخص نیست که نقل و انتقال و توافق‎‌‌های نهایی چه زمانی به سرانجام خواهند رسید، اما منابع نزدیک به هیئت مدیره یاهو، تصاحب Tumblr را تایید نموده‌‌اند. انتظار می‌رود یاهو در کنفرانس امشب خود از این خرید بزرگ و پرهزینه که تاثیر زیادی در آینده این کمپانی اینترنتی خواهد داشت، رسما پرده برداری کنند.
تبلیغات

پیش از این AllThingsD خبر خرید 1 میلیارد دلاری یاهو را داده بود و حالا اخباری از هیئت مدیره یاهو به گوش می‌رسد که آن خبر را تایید می‌کند.

گفته می‌شود شبکه اجتماعی بلاگینگ Tumblr علاوه بر یاهو با گوگل، فیس بوک، مایکروسافت و حتی توییتر نیز مذاکراتی داشته، اما نهایتا با یاهو به توافق رسیده است. در این گزارش آمده که مدیرعامل Tumblr که پس از فروش سرویس خود به یاهو، ثروت قابل ملاحظه‌ای را به جیب زده، حداقل برای مدت 4 سال در یاهو فعال باقی خواهد ماند تا کنترل این سرویس را در اختیار داشته باشد. فیس بوک نیز رفتار مشابه‌ای را با مدیرعامل اینستگرام، پس از تصاحب این سرویس پیش گرفت. البته یاهو سیستم تبلیغات این سرویس بلاگینگ را بطور کامل تحت کنترل خود خواهد داشت و روش‌های خود را در آن بکار خواهد گرفت.

مدیرعامل یاهو، مریسا میر روی خرید Tumblr پافشاری داشته و به اعتقاد اون این خرید بخشی از استراتژی‌ای است که او برای آینده و پیشرفت یاهو در نظر دارد.

Tumblr طی ماه‌های اخیر شدیدا محبوب شده و از آن مهمتر اینکه کاربران موبایل این سرویس نیز استقبال بسیاری خوبی از آن داشته‌اند و از آنجایی که یاهو تمرکز ویژه‌ای بر دنیای موبایل داشته، احتمالا از آن بهره خوبی خواهد برد.

به این ترتیب، این بزرگ‌ترین خرید یاهو به شمار خواهد رفت. پیش از این یاهو خریدهای کوچک بسیاری را تجربه کرد اما هیچ کدام تا این حد هزینه بردار نبودند.

Tumblr در سال 2007 شروع به کار کرد و اخیرا توانست 125 میلیون دلار سرمایه دیگر را جذب کند تا به ارزش 800 میلیون دلار برسد. گفته می‌شود خانم میر، زمان زیادی را صرف نموده تا مدیرعامل Tumblr را متقاعد کند که پیوستن به یاهو به پیشرفت تجارت آنها کمک خواهد کرد. این شبکه اجتماعی در ماه آپریل 117 میلیون بازدیدکننده داشته است. Tumblr همچنین دارای 107.8 میلیون وب لاگ و 50.6 میلیارد پست است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات