اپل استفاده از نقاط کوانتومی در نسل بعدی نمایشگرهای رتینا را بررسی می‌کند

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
نمایشگر رتینا که در محصولات اپل نظیر آیفون، آیپد، آیپاد و مک‌بوک یافت می‌شود ممکن است به زودی با کمک نقاط کوانتومی کیفیت بیشتری پیدا کنند. دفتر پتنت و نام‌های تجاری ایالات متحده، به تازگی 4 سند مربوط به پتنت‌ جدید اپل در خصوص بهره گرفتن از نقاط کوانتومی برای بهبود دقت و صحت نمایش رنگ‌ها در نمایشگرهای رتینا را منتشر کرده است.
تبلیغات

 پتنت‌های ثبت شده توسط اپل، با جزئیات کامل در خصوص نقاط کوانتومی مد نظر این کمپانی توضیح می‌دهند اما اگر بخواهیم چکیده‌ی این مفهوم را معرفی نماییم، نقاط کوانتومی به این شرح است: نقاط کوانتومی، نانوکریستال‌های بسیار کوچکی هستند که توانایی خارج کردن نور با طول موج بسیار مشخص و دقیقی را دارا هستند. بر این اساس با استفاده از این نانوکریستال‌ها، امکان اجرای رنگ‌ها به حالت بسیار طبیعی و دقیق‌تر فراهم خواهد آمد.

در پتنت ثبت شده توسط اپل، این تکنولوژی از طریق ذکر جزئیات مربوط به طول موج‌ رنگ‌های قرمز، آبی و سبز تشریح شده است. اپل مدعی است که صفحه‌نمایش‌های رتینا بدون وجود نقاط کوانتومی توانایی نمایش دقیق و شاداب رنگ آبی را دارند اما در ارائه رنگ‌های سبز و قرمز کوتاهی می‌کنند؛ رنگ‌های زرد و نارنجی نیز به کلی خارج از حد انتظار نمایش داده می‌شوند. نقاط کوانتومی که از طول موج‌های RGB طبعیت می‌کند، بطور بالقوه می‌تواند منجر به بهبود دقت و کیفیت رنگ‌ها شود.

این تکنولوژی در حال حاضر هم در تعدادی از دستگاه‌ها نظیر کیندل فایر HDX آمازون مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین در نسل بعدی تلویزیون‌ها نیز شاهد استفاده از این فناوری خواهیم بود.  همانند هر پتنت دیگر، هیچ تضمینی وجود ندارد که این پتنت نیز راه خود را به محصولات اپل باز نماید، اما تحلیلگران تکنولوژی معتقد هستند که اپل به یک بهبود اساسی در نمایشگرهای خود نیاز دارد تا بتواند خود را همچنان در رقابت نگاه دارد. همانطور که انتظار می‌رفت، اپل در این خصوص هیچ‌گونه اطلاعاتی منتشر نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات