Lumia 520 اکنون بیشترین میزان جستجو در گوگل را در میان محصولات نوکیا به خود اختصاص داده است
اگر به نمودار بالا توجه کنید متوجه خواهید شد که رسیدن به این میزان از موفقیت برای لومیا 520 به هیچ وجه تصادفی نبوده است. بلکه در طی چند ماه اخیر کمکم به میزان محبوبیت این گوشی افزوده شده و با نرخ صعودی نسبتا خوبی هر روز بر محبوبیت این گوشی ارزانقیمت افزوده میشود. نکته جالب توجه اینجاست که پرچمدار نوکیا در خانواده لومیا، یعنی مدل 920 از دسامبر گذشته میلادی نرخ ثابتی را در زمینه جستجو به خود اختصاص داده و تقریبا رشدی نداشته است.
حال توجه شما را به این نمودار جلب میکنیم:
اگر به نقاط آبی پررنگ توجه کنید متوجه میشوید که لومیا 520 در کشور هند و همچنین کشورهای جنوب شرقی آسیا (که اغلبا از مردمی فقیر و از قشر کم درآمد تشکیل شدهاند) بسیار محبوب است و این به خودی خود اثبات میکند که نوکیا برای اینکه بتواند سود کلانی به جیب بزند میبایست بیشتر و بیشتر بر روی محصولات ارزانقیمت خود کار کند زیرا طبق اطلاعاتی که از این نمودارها به دست میآید میتوان متوجه شد که مردم این مناطق که درصد بسیار زیادی از کل جمعیت جهان را شامل میشوند بیشتر طالب خرید اینگونه محصولات هستند.
لومیا 520 یک رکورد جالب دیگر را نیز از خود به جا گذاشته است و آن اختصاص 4.4 % از کل بازار ویندوزفون 8 مایکروسافت میباشد که از این طریق علاوه بر نوکیا، سود خوبی را نیز نصیب مایکروسافت میکند.
نظر شما در مورد این آمار و ارقام چیست؟ آیا این نمودارها نشان دهنده این هستند که بازار تلفنهای هوشمند متوسط گرمتر از بازار گوشیهای هوشمند رده بالاست؟ شما چه فکر میکنید؟
نظرات