آیپد 5 و آیپد مینی 2 به دوربین 8 مگاپیکسلی و سنسور اثر انگشت خوان تجهیز می‌شوند

پنج‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش‌های غیر رسمی، نسل پنجم تبلت آیپد اپل و همچنین نسل دوم آیپد مینی به دوربین مشابه آیفون 5s تجهیز خواهند شد. علاوه بر این شواهدی بدست آمده که نشان می‌دهند اپل از سنسور اثر انگشت خوان که در آیفون 5s بکار گرفته شده در تبلت‌های جدید خود استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

تحلیل‌گر شرکت KGI معتقد است که اپل از دوربین 8 مگاپیکسلی مشابه آیفون 5s در تبلت‌های جدید خود استفاده خواهد کرد. در حال حاضر هر دو تبلت آیپد و آیپد مینی اپل مجهز به دوربین 5 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4 هستند و حالا براساس این گزارش اپل از دوربین 8 مگاپیکسلی شبیه به آیفون 5s در دو تبلت جدید خود استفاده خواهد کرد.

تا پیش از این اپل همواره در آیپدهای خود از دوربین ضعیف‌تری نسبت به دوربین آیفون‌ها استفاده می‌کرد، اما این تحلیل‌گر معتقد است که به دلیل رقابتی شدن بازار تبلت‌ها، اپل مجبور است از سخت افزار قوی‌تری در نسل جدید آیپد مینی و آیپد 5 بهره ببرد و از این رو انتظار می‌رود دوربین 5 مگاپیکسلی را به 8 مگاپیکسلی با سنسور بزرگ‌تر ارتقاء دهد.

اگر اپل ابعاد سنسور 8 مگاپیکسلی را همچون سنسور آیفون 5s بزرگ‌تر کند بازده تصویر برداری در نور کم نیز افزایش می‌یابد. البته این احتمال نیز وجود دارد که این کمپانی از سنسور 8 مگاپیکسلی بکار گرفته شده در آیفون 5 در آیپدهای جدید استفاده نماید، که از ابعاد کوچکتری نسبت به سنسور 8 مگاپیگسلی آیفون 5s برخوردار است.

اما اگر همان سنسور 8 مگاپیکسلی آیفون 5s در آیپدهای جدید بکار گرفته شود، آنوقت احتمالا قابلیت‌های خاصی همچون فیلم برداری با نرخ 120 فریم در ثانیه و امکان ساخت ویدیوهای حرکت-آهسته در آیپدها نیز میسر خواهد شد.

علاوه بر ارتقاء دوربین، تصاویری به دست آمده که نشان می‌دهند اپل از فرم جدید دکمه فیزیکی Home که اولین بار در آیفون 5s استفاده شد در آیپدهای جدید نیز بهره خواهد برد. به دور این دکمه یک حلقه فلزی وجود دارد که احتمال استفاده از سنسور اثر انگشت خوان در آیپدهای بعدی را قوت می‌بخشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات