آیفون 5S و گلکسی S4 محبوب‌ترین گوشی‌های سه ماه نخست سال 2014 لقب گرفتند

چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
آیفون 5S متداول‌ترین گوشی دنیا در سه ماهه‌ی اول سال 2014 بوده است. طبق آخرین گزارش موسسه ABI Research پرچمدار اپل در طول چند سال گذشته همواره بالاترین رده را از نظر مقبولیت عمومی در اختیار داشته و پس از آن سری گلکسی سامسونگ جای می‌گیرد.
تبلیغات

در سه ماهه‌ اول سال 2014 گلکسی S4 پس از آیفون 5S قرار داشته است. نکته جالب توجه در این گزارش حضور برخی مد‌های قدیمی در بین 5 مدل متداول دنیا است. گوشی گلکسی S3 متعلق به سال 2012 در رتبه سوم قرار داشته و آیفون 4S نیز در جایگاه پنجم است.

نیک اسپنسر مدیر بخش موبایل موسسه ABI در این رابطه می‌گوید:

حضور گلکسی S3 i9300 سامسونگ با 16 گیگابایت حافظه و آیفون 4s با 8 کیکابایت حافظه در بین 5 مدل بالانشین جدول، دلیلی بر جاذبه‌های پایدار این گوشی‌ها و قدرت برند تولیدکنندگان آنان است که سودآوری و چرخه‌ی عمر بالای این محصولات را ممکن می‌سازد، نکته‌ای که سایر تولیدکنندگان آرزوی آن را دارند.

نکته جالب توجه دیگر حضور شیائومی است، شرکتی که لقب «اپل چین» را یدک می‌کشد. گوشی هوشمند Redmi این شرکت که با قیمت 130 دلار در خارج از چین در دسترس است، با مقبولیت خوبی روبرو شده است. در بین 20 مدل متدوال دنیا حالا سونی و ال‌جی هم حضور دارند و این در شرایطی است که شرکت هوآوی دیگر نماینده‌ای در 20 گوشی متداول سه ماهه‌ی اول 2014 ندارد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند، اچ‌تی‌سی و هوآوی با توجه به عرضه پرچمداران خود، در ماه‌‌های پیش رو مجدد به جمع گوشی‌های متداول دنیا بازگردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات