استیو بالمر: ای کاش به ۱۰ سال پیش باز می‌گشتم تا روی موبایل تمرکز بیشتر کنم

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
استیوبالمر، مدیرعامل پیشین مایکروسافت که صندلی ریاست را به ساتیانادلا واگذار کرده است، در سخنانی اعلام کرد که آرزوی داشتن یک ماشین زمان را دارد. وی هدف از این خواسته را بازگشت به ده سال گذشته و تمرکز روی بخش ابزار‌های قابل حمل مایکروسافت عنوان کرده است.
تبلیغات

همان‌طورکه می‌دانید استیوبالمر در زمان سکان‌داری مایکروسافت تمرکز بیشتری روی توسعه‌ی ویندوز ویستا گذاشته بود. وی در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

در صورتی که طی 10 سال گذشته توجه بیشتری به توسعه‌ی بخش ابزار‌های قابل‌حمل داشتیم، هم‌اکنون از موقعیت بهتری در بازار تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها برخوردار بودیم.

هرچند وی از این گذشته تا حدودی ناراضی است، اما به‌عنوان فردی که 4 درصد از کل سهام مایکروسافت را دراختیار دارد، از سود کسب شده اظهار رضایت می‌کند که نشان از رشد اقتصادی این کمپانی دارد.

در مورد موفقیت‌های مایکروسافت نیز وی به تصاحب نوکیا توسط ردموندی‌ها اشاره کرده و آن را یکی از موارد تأثیرگذار در آینده‌ی این کمپانی برشمرد. انتظار می‌رود تا این خرید 7 میلیارد دلاری در آینده‌ی نزدیک مراحل پایانی خود را طی کرده و نوکیا رسما در زیر پرچم مایکروسافت به فعالیت ادامه دهد. همان‌طورکه پیش‌تر در زومیت خواندید، ویندوزفون لقب سریع‌ترین رشد را در میان پلتفرم‌ تلفن‌های‌هوشمند به خود اختصاص داده است که منجر به افزایش سهم بازار این اکوسیستم شده است.

با تمرکز روی توسعه‌ی ویندوزفون، بالمر بر این اعتقاد بود که پلتفرم موبایل این شرکت قادر است تا سیستم‌عامل‌هایی چون اندروید و iOS‌ را در حوزه‌ی ابزار‌های‌هوشمند با صفحه‌ی نمایش لمسی کنار زده و رتبه‌ی اول را به خود اختصاص دهد. اما با پایان یافتن سال مالی 2010، مدیرعامل مایکروسافت به‌دلیل اتخاذ تصمیمات نادرست که منجر به پسرفت این کمپانی در حوزه‌ی ابزار‌های قابل حمل شد، نیمی از پاداش سالانه‌ی خود را از دست داد.

بالمر در مورد تصاحب WhatsApp توسط فیسبوک و ارزش این خرید مورد سؤال واقع شد. از نظر بالمر در صورتی که مارک‌زاکربرگ اعتقاد دارد قادر است تا با استفاده از 450 میلیون کاربر WhatsApp هزینه‌ی پرداخت شده برای خرید این کمپانی را بازپس گیرد، پس نمی‌توان این خرید را زیر سؤال برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات