آیا استیلای اپل بر بازار تبلت‌ها دوام خواهد داشت؟

پنج‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
هم‌اکنون اپل تاج سلطنت را در حوزه‌ی تبلت‌ها بر سر گذاشته است، اما شواهد نشان از این دارند که این سلطنت دوام چندانی نخواهد داشت. این کمپانی که با معرفی آیپد مفهوم جدیدی را از نسل نوین رایانه‌ها به دنیای فناوری معرفی کرد، چندین سال به پیشتازی در این عرصه ادامه داده است، اما آمارها نشان از نزدیک بودن رقابت شانه به شانه‌ی کمپانی‌ها در بازار تبلت‌ها دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به آخرین آمارها داشته باشیم.
تبلیغات

با ورود بازیگران بیشتری به بازار تبلت‌ها که پیش از این در حوزه‌ی تولید کامپیوترهای شخصی به فعالیت مشغول بودند، کاربران و علاقمندان به بازار تبلت‌ها با گزینه‌های بیشتری برای خرید روبرو می‌شوند که رفته‌رفته به استیلای اپل در بازار تبلت‌ها پایان خواهند داد. سامسونگ نزدیک‌ترین رقیب برای پایان دادن به این تک‌تازی است. سامسونگ سیاست‌هایی را در پیش گرفته است که به‌موجب آن رشد فزاینده‌ای را در بازار تبلت‌ها شاهد است. این کمپانی کره‌ای در نظر دارد تا علاوه بر تقویت نمونه‌های کنونی در بازار، طیف جدیدی از محصولات را وارد بازار نماید که به روند روبه رشد آن بیش از پیش یاری نماید.

TabletShare

براساس آمارهای ارائه شده توسط IDC، اپل در پایان سال 2013 میلادی 33.8 درصد از بازار تبلت‌ها را در اختیار داشت. اما نقطه‌ی جالب توجه مربوط به آمار سامسونگ است که به 18.8 درصد افزایش یافته است و نشان‌دهنده‌ی رشدی 85 درصدی نسبت به سال پیش از آن است. با این حال رقبای اپل از نظر کیفیت ساخت و اکو سیستم غنی ، فاصله زیادی با اپل دارند که هنوز نتوانسته‌اند به خوبی این فاصله را جبران کنند و این مهم می‌تواند عامل مهمی در سلطه ادامه دار اپل بر این بازار باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات