LinkedIn با پرداخت ۱۲۰ میلیون دلار سرویس کاریابی Bright را تصاحب کرد

جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
لینکدین بزرگترین معامله‌ی خود تا کنون را به سرانجام رساند. این شبکه‌ی اجتماعی، سرویس کاریابی Bright را به قیمت 120 میلیون دلار به تصاحب خود درآورد.
تبلیغات

لینکداین یک شبکه‌ی اجتماعی برای صاحبان مشاغل و نیز افراد متخصص محسوب می‌شود که در سال 2003 فعالیت خود را آغاز کرد. افراد در این شبکه، با به اشتراک‌گذاری رزومه‌ی کاری و تخصص‌های خود از دیگر آشنایان و همکاران تایید دریافت می‌نمایند که فرآیند یافتن کار، کارمند و ایجاد ارتباطات کاری را به میزان قابل توجهی تسهیل می‌نماید.

 پس از اجرایی شدن این قرارداد که طی سه‌ماهه جاری صورت خواهد گرفت، تعدادی از اعضای تیم Bright به کارمندان لینکداین خواهند پیوست که از جمله آن‌ها می‌توان به اعضای بخش مهندسی و تولید اشاره کرد. کاربران سرویس Bright تا 28 فوریه فرصت دارند که به اطلاعات خود در وب‌سایت این سرویس دسترسی داشته باشند.

بنیان‌گذار سرویس Bright، آقای ادواردو ویواز در بیانیه‌ای اظهار داشته است که این معامله به دلیل «دیدگاه مشابه لینکداین با این سرویس و اهمیت یکسان استفاده از داده‌ها و الگوریتم‌ها به منظور ایجاد ارتباط میان انتظارات کاری و کارفرمایان برای این شبکه» انجام گرفته است. به نظر می‌رسد مشکل اساسی که این تیم با سرویس Bright خود داشته، ناتوانی آن‌ها در تغییر مقیاس این سامانه بوده است. آن‌ها با دانش و استعداد بالای خود توانسته‌اند محصول مد نظر خود را ساخته و میلیاردها داده را نیز محاسبه نمایند؛ اما این شرکت قادر به وارد کردن و تطبیق دادن سرویس خود با بازارهای بسیار بزرگ‌تر نبوده است.

آنگونه که ویواز اظهار می‌کند، ممکن است از این پس تیم این شرکت کمتر دیده شوند و اسمی از آن‌ها در میان نباشد اما در ازای آن، کاربران بیشتر اثرات کار آن‌ها را درک کرده و تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت. اگر با سرویس Bright آشنایی ندارید، لازم است بدانید که این سرویس که در سال 2011 فعالیت خود را آغاز نموده، با بهره گیری از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، موقعیت‌های شغلی مناسب را به افراد جویای کار توصیه می‌نمود. این سرویس همچنین از تکنولوژی انطباق مبتنی بر داده، به منظور اطمینان از عدم ارائه لیست‌های کاری بی‌ربط استفاده می‌کند. این سرویس در طی مدت کوتاهی مورد توجه قرار گرفت و میلیون‌ها رزومه کاری و جویای کار را تحت پردازش‌های خود قرار داد.

120 میلیون دلاری که لینکداین برای خریداری Bright هزینه کرده، سنگین‌ترین خرجی است که این شرکت تا کنون متحمل شده است. خریدهای قبلی که لینکداین تا کنون انجام داده است شامل Slideshare با 119 میلیون دلار و Pulse به قیمت 90 میلیون دلار می‌شود. مسلما مشاهده‌ی رشد چشمگیر عضویت در پیاده‌سازی Bright در لینکداین جالب توجه خواهد بود.

با توجه به این مساله که این شبکه‌ی اجتماعی، بخش عظیمی از درآمد خود را از طریق گروه Talent Solutions بدست می‌آورد، خریداری این سرویس اقدام بسیار مناسبی برای لینکداین خواهد بود. طی سال‌های گذشته، این شبکه‌ی اجتماعی آپدیت‌ها و ویژگی‌های جدید بسیاری را به منظور بهبود فرآیند کاریابی به مرحله‌ی اجرا گذاشته است و اکنون ترکیب سرویس Bright با راه‌کارهای قعلی ممکن است این بهبودها را به اوج خود برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات