سامسونگ تولید انبوه صفحه نمایش 5.25 اینچ AMOLED را برای گلکسی اس 5 آغاز کرد

سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
سامسونگ تولید انبوه صفحه نمایش AMOLED در سایز ۵.۲۵ اینچ را آغاز کرده تا از آن در پرچمدار بعدی خود Galaxy S5 استفاده کند.
تبلیغات

چیدمان ساب-پیکسل‌ها در صفحه نمایش جدید AMOLED سامسونگ از نوع الماسی است. این چیدمان در صفحه نمایش گلکسی اس ۴ و گلکسی نوت ۳ نیز بکار گرفته شده بود. این روش نیز نوعی از Pentile به شمار می‌رود و در آن ساب‌-پیکسل‌های سبز دو برابر قرمز و آبی هستند.

در چیدمان پیکسل‌ها به روش RGB که در LCD ها یا برخی از صفحه‌های نمایش AMOLED مثل نوت ۲ یا گلکسی اس ۲ بکار گرفته می‌شوند؛ تصویر باکیفیت‌تری در مقایسه با چیدمان Pentile ارائه می‌گردد. اما از آنجایی که تراکم پیکسل‌ها در صفحه نمایش گلکسی اس ۴ فوق‌العاده بالاست، مشکلات رایج صفحه‌های نمایش Pentile در آن قابل مشاهده نیست. اطلاعات بیشتر...

گفته می‌شود این صفحه نمایش ۵.۲۵ اینچی دارای رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است و تراکم ۵۶۰ پیکسل در اینچ را ارایه می‌کند. به این ترتیب شایعات استفاده از صفحه نمایش LCD در گلکسی ۵ منتفی خواهد شد.

از دیگر مشخصات منتسب به گوشی سامسونگ گلکسی اس ۵ می‌توان به پردازنده ‌Snapdragon 805 یا نسخه ۶۴ بیتی Exynos، سه گیگابایت حافظه رم، دوربین ۱۶ مگاپیکسل از نوع ISOCELL و اندروید ۴.۴ اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات