تبلت‌ها در حال نابود‌کردن کنسول‌های بازی در بازار استریمینگ ویدیو هستند

یک‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
یک جنگ فزاینده‌ با سرعت بسیار زیاد در حال شکل‌گیری در بازار استریمینگ ویدیو است. موضوع جنگ نیز کاملاً روشن می‌باشد؛ مشتریان از کدام دستگاه‌ها بیشتر برای تماشای ویدیوها و فیلم‌ها به صورت آنلاین استفاده می‌کنند؟ کنسول‌های بازی، کامپیوترهای شخصی و دستگاه‌های الکترونیکی متصل به تلویزیون‌ها همه و همه محبوبیت خاص خود را دارند؛ اما هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی رشد سرسام آور تبلت‌ها را در این نبرد سهمگین بگیرد.
تبلیغات

جدیدترین نشانه حضور قدرتمند تبلت‌ها در بازار استریم ویدیو را می‌توان در مقاله کاملی که توسط BBC منتشر شده مشاهده کرد. در این مقاله سعی شده میزان استفاده از iPlayer که یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای مشاهده ویدیو در بریتانیا می‌باشد، بررسی گردد. سرویس iPlayer اکنون روزانه چیزی در حدود 10 میلیون درخواست برای مشاهده ویدیو را پاسخ می‌دهد؛ این در حالی است که همین سرویس در سال 2009 تنها 2.5 میلیون درخواست در روز را دریافت می‌نمود.

در این میان نکته قابل تأمل این است که از بین 10 میلیون درخواست روزانه، بخش زیادی از طریق تبلت‌ها صورت می‌گیرد؛ یعنی در فوریه 2013 (بهمن‌ماه 1391)،  14 درصد از درخواست‌های تماشای ویدیو از سرویس iPlayer، از طریق تبلت‌ها انجام می‌شد. این در حالی است که در فوریه 2014 (بهمن‌ماه 1392) این مقدار به بیش از 23 درصد افزایش یافته است. شگفت‌آور این است که با وجود اینکه نسل جدید کنسول‌های بازی اخیراً در فوریه 2014 راهی منازل بریتانیایی‌ها شده‌اند، میزان درخواست کاربران از سرویس iPlayer از طریق این دستگاه‌ها از فوریه 2013 همچنان به میزان 4 درصد ثابت مانده و هیچ رشدی در این بخش مشاهده نمی‌شود.

هر روز از تعداد مشتریانی که از طریق کامپیوترهای شخصی از این سرویس استفاده می‌کنند کاهش می‌یابد. این میزان از 47 درصد در سال گذشته میلادی به 35 درصد در سال جاری میلادی کاهش پیدا کرده است.

نکته‌ی جالب دیگری در که در این گزارش دیده می‌شود، آمار مربوط به گوشی‌های هوشمند است. تعداد کاربرانی که با استفاده از این ابزارهای هوشمند اقدام به استفاده از iPlayer نموده‌اند از 15 درصد به 18 درصد افزایش پیدا کرده است.

این موضوع به خوبی نشان دهنده این موضوع است که تبلت‌ها با اختلاف بسیار زیاد موفق شده‌اند جایگاه خود را در این بازار پر سود تثبیت نمایند. این در حالی است که در این میان کنسول‌های بازی که یکی از کاربردهای از قبل پیش‌بینی شده برای آن‌ها از طریق کمپانی‌های سازنده، استریم ویدیو بود، با شکست مواجه شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات