اینفوگرافیک: چه میزان از قسمت جلوی تلفن‌های هوشمند توسط نمایشگر اشغال شده است؟

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
در هر خبر مربوط به رونمایی از دستگاه‌های هوشمند جدید شاهد این هستیم که یکی از فاکتورهای اساسی مد نظر، همیشه حاشیه صفحه‌نمایش بوده است. این روزها رسم بر این است که تا جایی که امکان داشته باشد صفحه‌نمایش دستگاه را با باریک‌تر کردن حاشیه دور آن و همچنین حذف دکمه‌های فیزیکی بزرگ‌تر کنند. فکر می‌کنید چند درصد از فضای جلوی گوشی شما توسط صفحه‌نمایش اشغال شده است؟ یک اینوفگراف جدید منتشر شده در توئیتر پاسخ سوال ما را خواهد داد.
تبلیغات

 همانگونه که در تصویر زیر مشاهده می‌نمایید، LG G2 با اختصاص 75.7 درصد از فضای جلویی دستگاه به صفحه‌نمایش در این زمینه سرآمد است و پس از آن Note 3 با 74.6 درصد در جایگاه دوم قرار دارد. در قسمت پایینی نیز دستگاه‌های قدیمی نظیر Galaxy S با اختصاص تنها 55.7 درصد از فضای جلویی دستگاه به نمایشگر و نیز iPhone 3GS با 50.8 درصد بدترین حالت را در این زمینه داشته‌اند.

screensize-infographic

مهم‌ترین مساله این است که حاشیه نمایشگر دستگاه‌ها روز به روز در حال آب رفتن است و این قضیه در دنیای اندروید کرد بیشتری دارد. به نظر هم نمی‌رسد که این سنت در حال تغییر یا کاهش سرعت باشد. نظر شما چیست؟ کم بودن حاشیه نمایشگر برای شما در چه درجه‌ای از اهمیت قرار دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات