مدیاتک کار بر روی پردازنده هشت‌هسته‌ای را تأیید کرد

یک‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
اوایل ماه میلادی جاری، شایعاتی درباره فعالیت کمپانی مدیاتک برای ساخت پردازنده‌های هشت‌هسته‌ای یا octa-core منتشر شده بود. روز گذشته این شرکت سازنده چیپ، به همه شایعات مطرح شده پایان داده و رسما، اجرای این حرکت جاه‌طلبانه را در مدیا‌تک تأیید کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

وب‌سایت انگجت در گفتگو با سخن‌گوی مدیاتک از وی درباره اطلاعات و مشخصات فنی این پردازنده پرسیده است و پاسخی مبنی بر این مسئله دریافت نمــوده که در اصل، چیــپ‌های مبتنی بر معمـــاری ARM، پردازنده‌های هشت-هسته-روی-یک-چیپ واقعی محسوب می‌شوند و البته هیچ ارتباطی با big.LITTLE ندارند.

mediatekoctacore

براساس شنیده‌ها، این پردازنده احتمالاً ۲ گیگاهرتزی، قرار است ماه نوامبر (۱۰ آذر ماه به بعد) عرضه شود. با توجه به روند پیشرفت پروژه، شاید این تاریخ قطعی نباشد، اما عدد هشت برای خیلی‌ها، عدد شانس محسوب می‌شود!

مقالات پیشنهادی برای کسب اطلاعات بیشتر: «معماری ARM چیست؟ چه تفاوتی با x86 اینتل دارد؟»، «نگاهی به نگرش آرم در امر طراحی و تولید تراشه و علت موفقیت آن» و «‫بررسی عمیق هسته‌های ریز و درشت Exynos 5 Octa سامسونگ بر بستر معماری big.LITTLE آرم‬»

نظر شما درباره این پردازنده جدید چیست؟ جایگاه آن را در میان رقبا چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظرات خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات