بروزرسانی اپلیکیشن جستجوی گوگل برای iOS امکان استفاده از زبان طبیعی برای جستجو را فراهم کرده است

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت درک زبان طبیعی اخیراً توجه بسیاری از کمپانی‌ها را به خود جلب کرده است، بطوریکه شاهد استفاده از آن در کورتنای مایکروسافت هستیم. حال گوگل با بروزرسانی اپلیکیشن جستجوی خود برای iOS امکان استفاده از زبان طبیعی را برای کاربران ممکن کرده است. از این پس کاربران می‌توانند تا با استفاده از اصطلاح What's the weather like از وضعیت آب‌وهوای منطقه‌ی خود آگاه شوند.
تبلیغات

برای استفاده از این ویژگی باید پیش از جستجو با بکار بردن Ok Google اپلیکیشن را به‌منظور استفاده این ویژگی آگاه سازیم. همانطور که گفتیم با استفاده از What's the weather like می‌توانیم از وضعیت هوا اگاه شویم، ضمناً در ادامه با پرسش How about this weekend نیز با مشخص کردن بازه‌ی زمانی انتهای هفته‌ی جاری، گوگل اطلاعات مربوط را در این بازه برای شما نمایش می‌دهد. این امکان برای کاربران اندروید پیش از این نیز قابل دسترس بود، حال آنکه ویژگی فوق برای کاربران iOS نیز در دسترس قرار گرفته است.

سایر اطلاعاتی که نسخه‌ی جدید اپلیکیشن جستجوی گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد، امکان ارائه‌ی اخبار و اطلاعات در مورد موضوعات مورد علاقه‌ی کاربران، نویسنده‌ها و وبلاگ‌های مورد علاقه‌ی کاربر را در اختیار وی قرار می‌دهد، یعنی پیش از اعلام نیاز کاربر مبنی بر دریافت اطلاعات، وی این داده‌ها را پیش روی خود خواهد دید. در صورتی که علاقمند به تعقیب نتایج ورزشی نیز باشید، آخرین نتایج تیم‌های مورد علاقه‌ی خود را نیز از این طریق مشاهده خواهید کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات