سامسونگ می‌گوید، دلیل افت سود این کمپانی در سه‌ماهه چهارم 2013، کاهش فروش گوشی‌های هوشمند نبوده است

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
در گزارش مالی اخیر سامسونگ شاهد کاهش سود 18 درصدی این غول کره‌ای بوده‌ایم. گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد دلایل کاهش سود این کمپانی مطرح شد. حال کمپانی کره‌ای دلایل این افت را بیان کرده است.
تبلیغات

همان طور که انتظار می‌رفت، سود کمپانی سامسونگ با کاهش چشمگیری مواجه شده است. طبق گزارش مالی سه‌ماهه چهارم 2013 سامسونگ، سود خالص این کمپانی 7.7 میلیارد دلار از درآمد کلی 54.95 میلیارد دلاری بوده است. این بدان معنا است که سود کمپانی نسبت به سه‌ماهه قبلی با کاهش 18 درصدی مواجه شده است.

با این حال کمپانی کره‌ای اعلام نموده که این تنزل به خاطر فروش ضعیف گوشی‌های هوشمند ساخت این کمپانی نبوده است. سامسونگ می‌گوید که گوشی‌های هوشمندش فروش خوبی داشته‌اند و فروش تبلت‌هایش نیز به خاطر محصولات جدید این کمپانی دوبرابر شده است.

سامسونگ می‌گوید که در طول تعطیلات پایان سال، بودجه بازاریابی این کمپانی نیز با رشد قابل توجهی روبرو بوده است، ولی نمی توان دلیل افت سود این کمپانی را تنها این موضوع تلقی کرد. این کمپانی عمده‌ترین دلیل کاهش سود سه‌ماهه چهارم را تاثیر تبدیل واحد پولی به ارزش 649 میلیون دلار می‌داند. همچنین سامسونگ برای تقدیم پاداش به کارمندان نمونه خود به مناسبت بیستمین سالگرد استراتژی «مدیریت جدید» این کمپانی، مبالغ گزافی را هزینه کرده که بر روی سود خالص این غول کره‌ای تاثیر گذاشته است. گفته می‌شود که مبلغ 741 میلیون دلار برای این مراسم هزینه شده است!

samsung-financia-q42013

سامسونگ همچنین می‌گوید که پنل‌های تلویزیونی تولیدی این کمپانی لطمات زیادی به سود این کمپانی وارد کرده است. از طرف دیگر صنعت لوازم خانگی و دیجیتال این کمپانی با افزایش سود 88 درصدی مواجه بوده که بخشی از هزینه‌های زیاد این کمپانی در سه‌ماهه آخر سال گذشته میلادی را پوشش داده است. سامسونگ اعلام کرده که قصد دارد صنعت نمایشگرهای OLED خود را گسترش داده و در بازار نمایشگر تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و ابزارهای پوشیدنی نفوذ بیشتری پیدا کند. همچنین سامسونگ در حال کار بر روی تلویزیون‌های انعطاف‌پذیر، تلفن هوشمند با نمایشگر منعطف و تاشدنی، و بازگشت به ریشه‌ها در پرچمدار بعدی سری گلکسی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات