حکمرانی اندروید به‌همراه افزایش 91 درصدی فروش تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی در سال 2013

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷
مطالعه 3 دقیقه
هرچند ویندوزفون با فاصله‌ی بسیار زیادی جایگاه سوم را در بین پلتفرم‌های تلفن‌های‌هوشمند به خود اختصاص داده است، اما رشد این پلتفرم همچنان در بازار با سرعت فوق‌العاده‌ای در حال انجام است. آخرین آمارهای ثبت شده حکایت از پیشی گرفتن ویندوزفون از iOS در بازار برزیل دارد.
تبلیغات

ویندوزفون سهمی 6 درصدی را در بازار برزیل از آن خود کرده است در حالی که پلتفرم اپل 4.7 درصد از بازار را در اختیار دارد.

WPBrazil

ویندوزفون در برخی بازار‌های دیگر نیز شاهد افزایش خارق‌العاده‌ای در فروش بوده است که از جمله‌ی آن می‌توان به ویتنام اشاره کرد. چیزی که می‌توان از آمار ارائه شده از برزیل درک کرد، رشد سریع این بازار در حال توسعه است که استقبال بسیار خوبی از ویندوزفون در آن به عمل آماده است.

IDC‌ این آمارها را از تحلیل انجام شده روی داده‌های مربوط به فروش تلفن‌های‌هوشمند مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم 2013 و همچنین کل آمار سال گذشته میلادی استخراج کرده است. سال 2013 میلادی با رشد متداوم فروش تلفن‌های‌هوشمند به بازار همراه شد که آمار خارق‌العاده‌ی 53.6 درصد را به خود اختصاص داده است. این میزان فروش در سه‌ماهه‌ی چهارم نیز افزایش یافته و منجر به کسب سهم 57.6 درصدی تلفن‌های‌هوشمند از مجموع گوشی‌های همراهی شده به بازار عرضه شده‌اند. در میان پلتفرم‌های موجود، همچون گذشته اندروید در رتبه‌ی نخست، iOS ‌در جایگاه دوم و ویندوزفون در رده‌ی سوم جای دارد. در بین کمپانی‌های سازنده نیز سامسونگ همچون گذشته رده‌ی اول را به خود اختصاص داده است.

WPShare

در سه‌ماهه‌ی سوم سال 2013 میلادی ویندوزفون رشد فوق‌العاده‌ی 156 درصدی را به خود دیده است. سه‌ماهه‌ی چهارم نیز در مقایسه یا سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2012، رشدی 46 درصدی را تجربه کرده که اندروید را با رشد 40 درصدی پشت سرنهاده است. iOS‌ نیز درمدت مشابه رشد 6.7 درصدی را شاهد بوده است. ویندوزفون با ثبت رکورد فروش 33.4 میلیون دستگاهی، رشدی 90.9 درصدی را برای سال 2013 به ثبت رسانده است.

با این حال با ثبت چنین ارقامی برای ویندوزفون، این پلتفرم هنوز 3.3 درصد از بازار را در اختیار دارد، در حالی که اندروید 78.6 درصد از بازار را از آن خود کرده است. iOS نیز در مقایسه‌ی سال به سال، آمار 13 درصدی را به جای گذاشته است. هرچند آمار فروش تلفن‌های‌هوشمند اپل افزایش یافته، اما سهم این کمپانی از بازار به 15.2 درصد کاهش یافته است.

بلک‌بری نیز با سرعت هر چه بیشتر در حال افول بوده و با کاهش 40 درصدی در فروش تلفن‌های‌هوشمند روبرو بوده است. سهم بلک‌بری از بازار نیز از 4.5 درصد به 1.9 درصد کاهش یافته است. در سال 2013 یک میلیارد تلفن‌هوشمند به بازار عرضه شده که نشان از افزایش 39 درصدی نسبت به سال 2012 دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات