اپل همچنان برای تامین قطعات کلیدی دستگاه‌های خود به سامسونگ متکی است

دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سوای از یک جدال خسته‌کننده‌ی دیگر که میان اپل و سامسونگ در دادگاه‌ها در جریان است و به نظر می‌رسد بیشتر به سود کمپانی کره‌ای در حال خاتمه یافتن باشد، اپل همچنان برای تامین برخی قطعات اصلی و عمده‌ی دستگاه‌های خود به این رقیب خود وابسته است.
تبلیغات

 برای نمونه، DisplaySearch گزارش می‌کند که سامسونگ تامین‌کننده‌ی اصلی پنل‌های مورد نیاز برای آیپدهای اپل است. سامسونگ در این زمینه، تنها طی سه‌ماهه‌ی اول سال جاری  5.2 میلیون واحد پنل را که 62 درصد کل پنل‌های 9.7 اینچیبا رزولوشن 2048 در 1546  استفاده شده در آیپدهای کمپانی مستقر در کوپرنیتو را تشکیل می‌دهد فراهم نموده است.

در حالی که سامسونگ در تامین 62 درصد از پنل‌های مورد استفاده در آیپدهای 9.7 اینچی اپل طی ماه‌های ژانویه تا مارچ سهم داشته است، LG Display به جایگاه دوم تامین‌کنندگان اپل در این بخش و طی بازه‌ی زمانی مذکور سقوط کرده است. کمپانی هم‌میهن سامسونگ یعنی ال‌جی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2013 میلادی مسئولیت تامین 61 درصد از پنل‌های 9.7 اینچی آیپدهای اپل را با رزولوشن 2048 در 1536 بر عهده داشت اما در انتهای سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال، ال‌جی تنها مسئول تامین 38 درصد از پنل‌های مورد نیاز سازنده‌ی اپل بوده است.

glasschart

جدا از نمایشگرهای آیپد 9.7 اینچی، ممکن است سامسونگ تولید و تامین نسل بعدی تراشه‌های پردازشی طراحی شده توسط اپل یعنی پردازنده‌ی A8 را نیز عهده‌دار شود. اگرچه تولید تراشه‌های A8 بصورت رسمی به TSMC سپرده شده اما این احتمال وجود دارد که کمپانی کره‌ای بخشی از نیازمندی اپل را تامین نماید. آخرین اطلاعات بدست آمده حکایت از وجود مشکلاتی در پروسه‌ی 20 نانومتری مورد نیاز این برای تولید این تراشه در سامسونگ بود اما همچنان نقش تامین بخشی از سیلیکون مورد نیاز در دستان سامسونگ خواهد بود.

شایعه‌ی جایگزینی کامل سامسونگ با TSMC توسط اپل برای تولید چیپ‌های اختصاصی سال‌هاست که بر سر زبان‌ها می‌چرخد اما هر سال غول کره‌ای توسط اپل فراخوانده می‌شود تا قسمتی از قدرت پردازشی مورد نیاز آی‌دیوایس‌ها را تامین نماید. شایعات مشابهی هر ساله در خصوص صفحات نمایش نیز ایجاد می‌شود که حکایت از جایگزین سازی کامل شارپ و ال‌جی به جای سامسونگ برای مدیریت و تامین کامل این نیاز دارند که در عمل شاهد همکاری مجدد و هرساله‌ی اپل با این کمپانی و افزایش سهم آن هستیم.

ممکن است تصور کنید که این معاملات و همکاری‌ها می‌تواند منجر به نزدیکی این دو کمپانی و ایجاد یک توافق‌نامه‌ی پتنتی شود اما چندان خوشبین نباشید چرا که در بزرگی که این کمپانی‌ها برای خود قائل بوده و بحث حجم عظیمی از پول که در میان است، عقل سلیم و برخورد منطقی اولین قربانی خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات