گوگل برای تهیه اپلیکیشن یوتیوب برای ویندوز فون با مایکروسافت همکاری می‌کند

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
اگر اخبار زومیت را دنبال کرده باشید حتماً در جریان هستید که مایکروسافت و گوگل، کشمکش‌های بسیاری را بر سر اپلیکیشن یوتیوب تجربه کردند. گوگل نرم افزار مربوط به یوتیوب و دیگر سرویس‌های خود را برای ویندوز فون ارائه نکرد و مایکروسافت خود دست بکار شد و اپلیکیشن مستقل یوتیوب را برای پلتفرم موبایل خود آماده کرد و در نهایت گوگل از مایکروسافت خواست تا این اپلیکیشن را هرچه سریع‌تر از فروشگاه ویندوز حذف کند، چراکه در اپلیکیشن یوتیوب مایکروسافت، تبلیغات این وب سایت نمایش داده نمی‌شوند. حال به نظر می‌رسد که دو غول تکنولوژی به توافق رسیده‌اند تا با همکاری هم اپلیکیشن یوتیوب را برای کاربران ویندوز فون تولید نمایند.
تبلیغات

وب سایت ورج گزارش کرده که دو کمپانی مایکروسافت و گوگل، جنگ را کنار گذشته و صلح کرده‌اند تا یک اپلیکیشن مستقل یوتیوب را برای ویندوز فون عرضه نمایند. گوگل در این باره گفت:

مایکروسافت و یوتیوب در حال همکاری با یکدیگر هستند تا نرم افزار جدید ویندوز فون یوتیوب که براساس API استاندارد این وب‌سایت اشتراک‌گذاری ویدئو کار می‌کند را ارائه کنند. بدین‌ترتیب تبلیغات یوتیوب در اپلیکیشن جدید نمایش داده شوند.

پیش‌تر، مایکروسافت خود اقدام به تولید اپلیکیشن یوتیوب برای ویندوز فون کرده بود اما ازآنجاکه گوگل امکان دسترسی به API یوتیوب را برای سیستم عامل موبایل مایکروسافت فراهم نکرده بود، تبلیغات یوتیوب در اپلیکیش دست ساز مایکروسافت نمایش داده نمی‌شد و در همین راستا گوگل از مایکروسافت خواسته بود تا این اپلیکیشن را هرچه سریع‌تر حذف کند. مایکروسافت در واکنش اذعان داشت اگر گوگل دسترسی به API یوتیوب را برای ویندوز فون فراهم کند، تبلیغات نیز نمایش داده خواهند شد.

در نهایت به نظر می‌رسد این دو کمپانی بزرگ دنیای فناوری بر سر این مسئله به توافق رسیده‌اند و کاربران ویندوز فون به‌زودی به یک اپلیکیشن کامل و در سطح معادل آن در اندروید و iOS دسترسی خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات