موسس توئیتر: آمار و ارقام رشد کاربران اینستاگرام اهمیتی ندارد

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
در زومیت خواندید که اینستاگرام از مرز ۳۰۰ میلیون کاربر عبور کرده است. کوین سیستروم، موسس اینستاگرام دیروز اعلام کرد که اینستاگرام از نظر تعداد کاربر از توئیتر عبور کرده است. اما اِو ویلیماز، موسس توئیتر معتقد است که تعداد کاربر بیشتر اهمیتی ندارد و آنچه مهم است تاثیری است که شبکه‌های اجتماعی بر مردم دارند. به اعتقاد او در این زمینه، توییتر بهتر از رقبا است.
تبلیغات

اِو ویلیامز، موسس توئیتر پیش از توییتر، سرویس بلاگر را تاسیس کرده بود که بعدها توسط گوگل تصاحب شد. ویلیامز در گفتگو با مجله‌ی فورچون در خصوص آمار کاربران اینستاگرام و پشت سرگذاشتن توئیتر گفت که این آمار اهمیتی برای وی ندارد و از نظر وی مقایسه‌ی سرویس‌ها از نظر آمارهای مبتنی بر تعداد کاربران کاملا بی معنی است.

وی در این خصوص گفت:

مقایسه سرویس‌ها را می‌توان از دو جنبه‌ی میزان تاثیرگذاری یا عمق نفوذ با تعداد کاربران یا گستره‌ی کاربران مقایسه کرد. آیا میزان کاربران تنها موردی است که ما در باره‌ی آن صحبت می‌کنیم؟  آیا شما تاثیر دو سرویس اینستاگرام و توئیتر را در جهان و در میان کاربران سنجیده‌اید؟ تفاوت این دو سرویس در زمینه‌ی میزان تاثیرگذاری محسوس است. توئیتر چیزی است که ما در پی ساخت و ایجاد آن بودیم؛ یک شبکه‌ی اطلاعاتی با انتشار اخبار در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بصورت آنی. توئیتر سرویسی است که آیینه‌ی رویدادهای جهان واقعی است. بسیاری از رهبرهای جهان از طریق توئیتر با یکدیگر به گفتگو می‌نشینند. به این ترتیب، عبور اینستاگرام از توئیتر از نظر تعداد کاربران اهمیتی برای من ندارد. توئیتر از نظر مالی نیز درآمد بسیار بیشتری در مقایسه با اینستاگرام دارد. این موضوعی است که فعالان وال‌استریت به آن اهمیت می‌دهند.

توئیتر از نظر میزان درآمد بسیار خوب عمل می‌کند، اما عملکرد آن عالی نیست. شتاب رشد کاربران این سرویس کاهش یافته است و این موضوع می‌تواند کمی سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار دهد. براساس آمار منتشر شده در ماه گذشته‌ی میلادی، رشد ماهانه‌ی تعداد کاربران فعال توییتر ۲۳ درصد است. این در حالی است که توییتر در سال گذشته سال به سال ۵۰ درصد رشد داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات