نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۵

بودجه‌ی لازم برای ساخت Yooka-Laylee در کمتر از یک ساعت تامین شد

پروژه‌ی کیک‌استارتر جانشین معنوی بازی Banjo-Kazooie که Yooka-Laylee نامیده می‌شود، دیروز آغاز شد و در مدت کوتاهی به نتیجه رسید. این سکوبازی سه‌بعدی فقط به ۳۸ دقیقه زمان نیاز داشت تا بودجه‌ی ۲۶۵۰۰۰ دلاری که Playtonic Games برای ساختش برآورد کرده بود را به دست آورد.

Yooka-Laylee روز پنجشنبه به طور رسمی معرفی شد. از آنجا که تیم سازنده‌ی بازی از اعضای سابق استودیوی Rare تشکیل شده‌‌اند، شباهت‌های زیادی بین Yooka-Laylee و Banjo-Kazooie وجود دارد؛ اما شخصیت‌های اصلی این بازی به جای خرس و پرنده، یک آفتاب‌پرست و یک خفاش هستند.

با توجه به اطلاعاتی که در صفحه‌ی کیکستارتر Yooka-Laylee درج شده است، اکنون کمی بیشتر درباره‌ی این بازی می‌دانیم. اول از همه اینکه توانایی یوکا در استفاده از زبانش برای آویزان شدن و همچنین قابلیت پرواز کردن لیلی به مدت کوتاه تایید شده‌اند.

بازی شامل ۵ دنیای مختلف برای جستجو و اکتشاف است که این دنیاها به هیچ‌وجه محدود نیستند و می‌توانید با خرج کردن پاجیز آنها را گسترش هم بدهید. پاجیز در واقع نقش پول را در بازی ایفا می‌کند و برای به دست آوردن آن باید چالش‌های مختلفی را پشت سر بگذارید. همچنین در مکان‌های مختلف دنیای بازی دستگاه‌های آرکیدی وجود دارند که روی آنها می‌توانید بازی‌های کلاسیک انجام دهید. این مینی‌گیم‌ها علاوه بر اینکه تنوع بیشتر به روند گیم‌پلی بازی می‌بخشند، یکی از راه‌های کسب پاجیز نیز محسوب می‌شوند.

یکی از عناصر جالب گیم‌پلی بازی سیستمی به نام Play Tonic است که برای ارتقای توانایی‌های شخصیت‌ها از آن استفاده می‌شود. از طریق Play Tonic شما می‌توانید سرعت یوکا و لیلی را بیشتر کنید، قدرت آنها در ضربه زدن را افزایش دهید یا مهارت‌های آنان مانند پرواز کردن را ارتقا ببخشید.

به نظر می‌رسد که Yooka-Laylee در بخش موسیقی نیز بسیار قوی ظاهر خواهد شد. دیوید وایز و گرانت کرکوپ، آهنگسازان خوشنام و سابق استودیوی Rare که سابقه‌ی کار روی فرانچایزهای Donkey Kong Country و Banjo-Kazooie را در کارنامه دارند، آهنگسازی Yooka-Laylee را نیز انجام می‌دهند.

اکنون که پروژه‌ی کیکستارتر Yooka-Laylee با موفقیت شروع به کار کرده است، این بازی برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، مک، لینوکس، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و Wii U منتشر خواهد شد. نسخه‌ی رایانه‌های شخصی ویندوزی، مک و لینوکس برای انتشار در اکتبر ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی شده‌اند و نسخه‌های کنسولی احتمالا با تاخیر عرضه خواهند شد. فقط در صورتی که بودجه‌ی جمع‌آوری شده برای بازی به یک میلیون دلار برسد، انتشار تمام نسخه‌های آن به طور همزمان صورت می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این بازی می‌توانید به صفحه‌ی کیک‌استارتر آن مراجعه کنید.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده